Doornik,of Tournai

25 juli 2020 - Tournai, Belgiƫ

Weer een dag , maar na een slechte slaapnacht,hield ik het voor gezien, en zat om 7 uur Al op de fietsšŸ˜Heerlijk rusting langs de weg,maar met geen mogelijkheid kon ik het jaagpad langs de Dender vinden,wat me so mooi leek om the fietsen.Veel wegomleggingen, belgische fietspaden waar je wandelende nieren van krijgt,Dus op een gegeven moment dacht ik: Greetje, laat het los !Dan maar stukken langs de b wegen,en niet de officiele route, maar dit is mijn trip, en ik zit potverdikkie in doornik! 81 km vandaag weggetrapt; een stevige tegenwind, koud, en nattigheid.In Geeraardsbergen koffie gedaan. Kon niet in de kerk,want er stond een begrafenis te gebeuren. Vvv was pas om 10 uur open,Dus geen stempel.moest well lachen,bij de koffie kreeg je een Klein glaasje advocaat... Maar het koffielepeltje paste er niet in! Dan maar met de achterkant van het lepeltje.Toch zijn alle mensen echt behulpzaam.lopen effe met je mee, om je de goede weg te wijzen, gisteren nog fietste een meisje mee die nog even naar oma moest, want vanafĀ  vandaag ging het rusthuis weer dicht Ik hebĀ  ook steevast eenĀ  mondkapje bij me,op de fiets heb ik graag een bandana voor mn mond. Niet voor Corona, maar voor vliegjes etc, die ongevraagd meereizen,het liefste in je neus of je mondĀ  !zometeen de dag van Morgen bedenken; het geeft rust,een heleĀ  middag voor mezelf A tout alors! We zijn nu in Wallonie he!

Fotoā€™s

1. Maria van Beckhoven:
    25 juli 2020
    Goed gedaan Greet. Je bent nu al een topper.nog een veilige reis
  2. Jessie:
    25 juli 2020
    Helaas hier ook wat slechter weer.
    Dus de volgende keer krijg je hier ook op die manier een advocaatje....šŸ˜œ
    Geniet van de avond, groetjes uit Den oever..
  3. Jessie:
    25 juli 2020
    Gaat het met u groetjes duncan. Leuk verhaaltje
  4. Jessie:
    25 juli 2020
    Leuk verhaaltje, hoe gaat het met u?
    Gr Duncan.
  5. Greet:
    26 juli 2020
    Hoi,het gaat goed hoor! Heb besloten, om het vandaag mak an te doen.En dat had ik effe nodig!Vanmorgen hier in de kathedraal geweest tijdens een dienst,en daarna fotoos .Een prachtige binnenstad,maar hier begint toch ook zo langzamerhand het heuvelachtig te Komen!we gaan het zien! Groeten aan Duncie!šŸ˜˜šŸ˜˜
  6. Patrick:
    25 juli 2020
    Erg leuk om zulke dingen mee te maken.. En dit is nog maar het begin.. Op naar morgen en hopen dat het weer wat beter is.. šŸ‘
  7. Lietjepietje:
    25 juli 2020
    Van dat advocaatje werd je weer lekker warm denk ik. Hopelijk nu een betere slaapnacht!
  8. Annelies Boon:
    25 juli 2020
    Wat maak jij leuke ontmoetingen mee hoop dat het weer beter word voor je ,nog spierpijn en of zere kont .
  9. Greet:
    25 juli 2020
    Ja, ik blijf vandaag in Doornik,het valt niet mee, om een plaatsje te vinden verderop in bijv Cambrai,die richting uit En morgen zondag, dus je kunt ook weinig En ook wel eens lekker om niet op de fiets te zitten!šŸ˜„šŸ˜„šŸ¤­
  10. Marjo:
    26 juli 2020
    Zo, na de alternatieve 4 daagse eindelijk tijd om je reisverslag te lezen en je foto's te bekijken. Leuk hoor! Bijzonder die ontmoetingen